دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۱۱:۴۴

اجرای پنج پروژه 180میلیارد تومانی در بندر انزلی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: در بندرگاه انزلی پنج پروژه با برآورد تقریبی 180 میلیارد تومان در دست اقدام است که قسمت اعظم آنها سال آینده به اتمام می‌رسد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، مهندس سید علی نعیمی اظهار کرد: اجرا و اتمام این پروژه‌ها موجب رونق اقتصادی و افزایش تبادل کالا به میزان حداقل 20 درصد حجم کالای فعلی خواهد بود. وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه بندر انزلی به عنوان بندر پایلوت در مسیر کریدور شمال جنوب و کریدور تراسیکاست، سهم افزایش حمل و نقل کالا و روند توسعه زیرساخت‌های بندر براساس تاکیدات مدیرعامل سازمان بنادر شتاب بیشتری گرفته است. وی یادآور شد: در این خصوص حجم تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل طی مدت زمان گذشته از سال، حدود 27 درصد افزایش یافته است. مهندس نعیمی تصریح کرد: از این رو توجه بسیار به امر سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته که در این خصوص بازدیدهای متعدد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی موید این نگرش جدید در بندر است .وی با اشاره به طرح‌های بندر برای احداث سیلوی غلات و مخازن روغن خوراکی یادآور شد: در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های غلات مقرر شد از طریق بخش خصوصی براساس متقاضیانی که به این بندر رجوع کرده‌اند، سرمایه‌گذار مناسب انتخاب شود .


وی افزود : یک سرمایه‌گذار برای احداث سیلوی 45 هزارتنی انتخاب و مذاکرات اولیه انجام شد و موضوع برای نهایی کردن قرارداد در دست بررسی است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: واردات غله به بندر انزلی از قزاقستان و روسیه صورت می‌گیرد. وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به این که دنبال تنوع ورود کالا به بندر انزلی هستیم، موضوع احداث مخازن روغن از طریق بخش خصوصی بررسی و توافق‌های اولیه انجام شد. به گفته وی ، این مخازن با گنجایش 15 هزار تن با طرح نوین و سازه آلومینیومی ساخته خواهد شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان واردات روغن خوراکی را از کشور روسیه و برآورد سرمایه‌گذاری در این دو بخش (‌ساخت سیلو و مخازن روغن‌) را حدود 450 میلیارد ریال عنوان کرد. بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری بالغ بر شش میلیون تن کالا مهمترین بندر ایرانی دریای خزر محسوب می‌شود. احداث دو موج شکن، اسکله‌های جدید و توسعه محوطه انبارها از جمله طرح‌های در دست انجام در بندرگاه انزلی است.



  کد خبر : 321
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :